dinsdag 10 augustus 2010

Ajax is druk bezig op de transfermarkt

Het begon al gisteren (maandag), Ajax contracteert de transfervrije Ooijer. Nu heeft Ajax al 2 nieuwe aanvallers op het oog namelijk Daniël de Ridder en

André Ooijer? Ja André Ooijer heeft een overeenstemming bereikt met Ajax. De verdediger tekent een contract dat per direct in gaat en een looptijd heeft van één seizoen, tot en met 30 juni 2011, zo meldt de Amsterdamse club maandagmiddag via de officiële kanalen.
Ooijer doorliep de jeugdopleiding van Ajax van 1986 toy 1994, waarna hij voor FC Volendam, Roda JC, PSV, het Engelse Blackburn Rovers en opnieuw PSV speelde.
Ooijer kreeg onlangs geen nieuw contract van PSV aangeboden. AEK Larnaca uit Cyprus had interesse, maar haakte af toen de verdediger te lang treuzelde.

Reactie André Ooijer: "Hier ben ik begonnen en hier heb ik de jeugdopleiding doorlopen." Na de jeugdopleiding van Ajax speelde Ooijer voor FC Volendam, Roda JC, PSV, het Engelse Blackburn Rovers en opnieuw PSV. "Ik heb een mooie tijd gehad bij PSV, maar het moment dat ze mij niet wilden houden ben ik gaan wachten op eventuele interesse", schetst Ooijer de situatie van de afgelopen weken. "Martin Jol belde mij om te zeggen dat ik van grote waarde kon zijn voor Ajax. Hij kwam met een duidelijk verhaal over onder andere mijn rol binnen de groep."






Maar zoals Superbeelden al aangaf is André Ooijer zker niet de enige die Ajax wilt gaan aantrekken. Achmed ‘Mido’ Hossam moet volgens de Amsterdamse club spits Pantelic gaan opvolgen.

Het Egyptische Filgoal meldt dat de aanvaller naar Nederland reist voor de medische keuring en vervolgens voor één jaar gaat tekenen bij de Amsterdammers. Volgens Mido moeten er enkel nog wat details worden afgerond.
"Ik heb een goede relatie met Martin Jol en met de club", wordt Mido geciteerd. "Ik heb een mooie tijd gehad bij Ajax, een goede band met de fans en ik hoop mijn niveau van toen weer te kunnen bereiken bij Ajax. De concurrentie in het elftal zal met (Luis) Suárez en (Mounir) El Hamdaoui groot zijn, maar dat vergroot alleen maar mijn niveau".
Martin Jol zal nog een paar weken moeten wachten voordat hij de aanvaller kan inzetten. Het aanvragen van een werkvergunning kost minimaal twee weken. Vanochtend onderging de Egyptisch international een medische keuring bij de Amsterdammers.





Maar dan zijn we nog niet klaar. Want Ajax misschien gaat Ajax nog wel een aanvaller aantrekken namelijk Daniël de Ridder.


Daniël de Ridder komt deze week op proef bij Ajax, zo meldt het ANP dinsdagmiddag De aanvaller mag trainer Martin Jol maximaal een week overtuigen van zijn kwaliteiten. De technische leiding van de Amsterdamse club hoopt dat de rechtsbuiten (26) morgen al op het trainingsveld staat.
Wanneer de aanvaller weet te imponeren, dan zal Ajax hem voor een seizoen huren van Wigan, dat De Ridder geen transfervrije status wil geven.
De Ridder moet echter eerst nog enkele zaken bij Wigan Athletic afhandelen. De Amsterdammer is overbodig bij de Engelse club. Jol is nog op zoek naar een opvolger voor de naar Olympiakos Pireaus vertrokken Dennis Rommedahl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten